Stopař ČERVENEC/SRPEN 2023

září 03, 2023

Stopař červenec

Ahoj malí i velcí kamarádi, milí rodič

Zdravím vás všechny ve druhé polovině prázdnin. Za pár dní vyrazíme na náš očekávaný letní tábor opět na pionýrskou základnu v Újezdě u Domažlic.

Tentokrát jedeme na tábor vlakem a hned první překážkou je pro nás nepřetržitá výluka traťové koleje mezi stanicemi Nýřany a Domažlice, kdy je náš rychlík nahrazen autobusy v trase z Plzně do Domažlic, což by snad ani nebylo nic tak

hrozného, kdyby nám nezrušili přípojný vlak do Trhanova (Pila). Objednal jsem autobus pro cestu z Domažlic do místa tábora. Zpátky nás omezuje výluka na tamní lokálce (Planá u Mariánských Lázní až Domažlice, výluka je v úseku Tachov až Bor), takže si nejdříve zjistíme předpokládaná zpoždění (máme v Domažlicích jen patnáct minut na přestup. Přípravy na tábor jsou v plném proudu. Dodávku na přepravu zavazadel, nám letos ochotně zajistil, pan Vladimír Vyčichlo.

Prázdninová činnost našeho oddílu byla i letos bohatá. Připravili jsme pro naše členy příměstský tábor v prostorách naší klubovny. Stravování jsme měli zajištěné dovozem obědů od roudnické firmy Gurmán.cz (jídla byla velmi dobrá a chutná), vše klaplo a vyšlo na jedničku.

V pondělí jsme byli celý den v klubovně, hráli jsme míčové hry, vytvářeli mapu okolí klubovny (ve skupinkách), na které jsme pak společně vymysleli názvy „ulic“ a zákoutí, a na čtvrtek byla připravena „pokladová“ hra právě podle mapy. Dost tedy záleželo na správnosti míst a jejich popisků.

Na úterý 10. července byl naplánován a uskutečněn výlet do velkého zábavního parku Mirakulum v Milovicích, moc pěkný výlet. Jelo se autobusem hned ráno a návrat byl v pozdních odpoledních hodinách. Volná místa v autobuse byla doplněna dalšími zájemci o tento výlet nejen z řad členů oddílu.

Ve středu bylo umožněno dětem přespání v klubovně, ve stanech a pod širákem. Nad ránem je vyhnala drobná přeprška. Ale večerní táborák a noční evakuace (spíš útěk) byla jen skvělým dobrodružstvím.

Ve čtvrtek jsme navštívili místní farmu a vyzkoušeli si, mimo jiné, výrobu másla a sýru. Každý si mohl odnést s sebou i domů na ochutnávku.

V pátek jsme vyrazili na výlet do Vernéřic na Bobří vodopády a odtud jsme pokračovali divokým (skoro) pralesem a kaňonem Bobřího potoka do Kravař v Čechách – po úzkých stezkách přes vysoké žahavé kopřivy a místy jsme museli přebrodit i potok, protože mostky byly dost zničené, bez podlahy. Bylo to velmi dobrodružné. V Kravařích jsme navštívili Víseckou rychtu, roubenou usedlost s expozicí lidového bydlení v dobách minulých.

Myslím, že se náš příměstský tábor velmi vydařil a tak není vyloučeno, že se příští rok uskuteční další. Tábor připravila teta Jitka s Jíťou, za což si zaslouží velké poděkování. Dost se podíleli i další naši vedoucí. Denně tam docházela, a velmi pomáhala, Káťa V. a podle volna během směn se účastnili, a také velmi pomohli i Michal D. a snad i Hroch. Všichni tomu věnovali svůj volný čas (ale dostali alespoň chutný oběd). A jelikož v tom týdnu panovalo pravé letní počasí, denně jsme se koupali v Labi a projížděli na paddleboardech.

Členské příspěvky – se začátkem nového klubového roku 2023/2024 budeme opět vybírat roční členské příspěvky. Letos budou opět trochu dražší. Možné je zaplatit je pololetně, nejraději na oddílový účet 0102893313/0300 (do poznámky napište jméno, za koho příspěvky platíte). Roční výše příspěvků je 1.500 korun za dítě do 18 let a 700 korun zaplatí všichni vedoucí oddílu starší 18 let. V příspěvcích je započítán členský příspěvek pro člena Asociace TOM, pojištění, předplatné časopisu Stopař a další výhody člena našeho oddílu TOM Klubu lesní moudrosti jako je sleva na zimní a letní tábory. Preferujeme platby členských příspěvků na účet oddílu. Možno platit pololetně. Děkuji.

Číslo oddílového účtu je 0102893313/0300.

Zimní tábor 2024 – jen pár dní po skončení letního tábora a už se píše o horách. Příští rok vychází pro náš okres opět exkluzivní termín „jarních“ prázdnin, tudíž náš zimní tábor bude od soboty 10. února do soboty 17. února 2024. Děti bez rodičů bereme 13+, tedy od 13 let, ale jinak se můžete přihlásit jako celá rodina. „Naše“ Chata U Lanovky se nachází ve ski areálu Rejdice, přímo na sjezdovce. Doprava vlastní. V ceně je ubytování, strava včetně pitného režimu a rekreační poplatky. Cena poukazu by byla 4.400 korun pro osoby starší 15 let, 4.000 korun pro děti do 15 let, pokud tedy majitel chaty nezdraží celkovou cenu za pronájem objektu. Členové oddílu mají slevu 300 korun. První zálohu je třeba uhradit do 15. října 2023. Zbylou částku do konce ledna 2024.

V září vyrazíme, kromě naší zahraniční akce, do nám blízkého Českého Středohoří. Pojedeme „jen“ do Litoměřic, odkud pojedeme autobusem někam „na rozcestí“ a pěšky vystoupáme do osady Mentaurov, kde máme zajištěné ubytování v tamní chatové osadě. Určitě se podíváme na nedaleké, méně známé vrcholy Českého Středohoří, zahrajeme si hry, užijeme si první výpravu nového klubového roku 2023/2024.

Na podzimní prázdniny máme rezervovanou základnu ve Sloupu. V ubytovně však bude probíhat výměna oken, a tak nám ústředí umožnilo pobyt (za stejnou cenu) v Herberku – v tomícké honosné vile, podle které jsme (zatím) jen chodili. Počet míst je (na obě akce) omezen, tudíž je potřeba se včas přihlásit a zaplatit zálohu 200 korun. Zálohu zaplaťte až po potvrzení, že je vaše místo jisté.

Děkuji všem za zasílané fotografie do naší skupiny „tomíci“ v aplikaci Whats App. Sledujte TAM i na našich internetových stránkách aktuální informace a též případné změny či doplnění informací k určitým akcím.

Mějte se hezky a zachovejte nám přízeň.